الف لام میم

الف لام میم

چیزی برای ادامه دادن الف-لام-میم
مهاجرت کرده از alef-lam-mim.blogfa.com

برگزیده مطالب در کانال telegram.me/almblog

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

خدمات تلفن و اینترنت در آلمان معمولا قراردادی هستند و طول اکثر قراردادها هم حداقل دو ساله است.
بگذارید از موبایل شروع کنم. به طور کلی دو نوع خط موبایل در آلمان وجود دارد، اعتباری (که دقیقا شبیه مدل اعتباری در ایران است) و مدل قراردادی. در مدل قراردادی، شما با یک شرکت قراردادی امضا می کنید برای مدتی (معمولا دوساله). یکی از «بسته های موجود» را انتخاب می کنید و در اکثر بسته ها شما تقریبا مستقل از مصرف تان هر ماه یک مبلغ ثابت پرداخت می کنید. مثلا ممکن است بسته ی انتخابی شما اینطور باشد: تماس داخل شبکه کاملا رایگان، هزینه ی پیامک رایگان، تماس به بقیه شبکه ها 100 دقیقه رایگان و بعد از آن دقیقه ای فلان قدر، 1 گیگ اینترنت با هزینه 20 یورو در ماه. یعنی حتی اگر شما هیچ استفاده ای هم نکنید باید ماهی 20 یورو را به مدت دو سال پرداخت کنید. اکثر شرکت ها امکان مکالمه رایگان داخل شبکه را ارائه می دهند.
قراردادها در اینجا به صورت اتوماتیک تمدید می شوند، مگر اینکه شما سه ماه قبل از اتمام قرارداد نامه ی کتبی به شرکت بفرستید. اگر اینکار را نکنید قرارداد شما برای یک سال دیگر تمدید می شود یعنی شما وارد سال سوم می شوید، و معمولا هزینه های سال سوم بیشتر است، لذا اکثر آدمها، قبل از اتمامِ سال دوم، درخواست کنسلی قرارداد را می فرستند.
وقتی شما درخواست کنسلی سال سوم را بفرستید، معمولا از شرکت مزبور با شما تماس می گیرند که شما را راضی کنند که بمانید، برای اینکار ممکن است به شما پیشنهاد قیمتی کمتر یا خدمات بیشتر بدهند. گاهی اوقات مشتری را راضی به ماندن می کنند و گاهی مشتری تصمیم اش استوار است.
شما می توانید شرکت خدمات دهنده ی موبایل را عوض کنید مثلا بعد از دو سال، ولی ممکن است سوال پیش بیاید که شما شماره موبایل تان را به دوست و آشنا و شرکت و بانک و ... داده اید و دوست ندارید شماره تان را از دست بدهید. یک امکانی اینجا وجود دارد که شما می توانید با پرداخت مقداری پول، در حد 20-30 یورو، شماره تان را به شرکت جدید منتقل کنید. یعنی موقعی که دارید قرارداد جدید را با شرکت موبایل جدید امضا می کنید از آنها می خواهید که شماره موبایلتان را از شرکت قبلی منتقل کنند. لذا از روی شماره موبایل دقیقا نمی شود به شرکت خدمات دهنده پی برد.

در کل، مدلی که شرکتهای خدمات ارتباطی از آن استفاده می کنند این است که به مشتری بیش از نیازش می فروشند، و بعد مشتری ترغیب می شود بیشتر و بیشتر استفاده کند از چیزی که پولش را قبلا داده ولی بیش از نیازش است.
۲ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۳۸
ف ر د